Strategische samenwerking met Photo-Motion levert extra impuls voor remarketing services Koopman

Efficiënte autofotografie-expert schaalt mee met klanten

 

Koopman heeft na een intense internationale selectieprocedure gekozen voor Photo-Motion. De langdurige samenwerking geeft een impuls aan Koopmans dienstverlening richting toonaangevende klanten. Photo-Motion biedt naast multimediaoplossingen (fotografie, spinners, video) een onderscheidend Koopmanportaal, waarmee iedereen binnen alle vestigingen van Koopman snelle toegang tot en nabewerking, kwaliteitscontrole en distributie van het multimediamateriaal heeft.

Voor Photo-Motion, dat sinds de oprichting in 2017 al gegroeid is naar zestig locaties in zeven landen, is de samenwerking met Koopman een belangrijke mijlpaal. “Om bij grote Europese organisaties gezien te worden, moet je studio’s hebben met bijbehorende software die het mogelijk maakt om betrouwbaar en in hoog tempo kwalitatief hoogwaardige beelden te genereren van auto’s,” vertelt Jolke Balt, CEO van Photo-Motion. “Maar dat is voor onszelf eigenlijk al geen unique selling point meer. Bij Photo-Motion kruipen we echt in de complete remarketing processen van onze klanten. Hierbij richten we onze producten in, afgestemd op de processen en systemen van onze klanten zodat hierin een naadloze integratie ontstaat.”

Kantelende markt
Dankzij de oplossingen van Photo-Motion genereren autobedrijven aantoonbaar sneller, meer en betere leads en verkopen ze daardoor sneller auto’s dan concurrerende bedrijven. Het reduceren van het aantal sta-dagen in het proces is een belangrijk doel van de oplossingen. “Wij hoeven niet per sé altijd voorop te lopen met de allernieuwste hypes en features, maar we willen wel in de voorhoede meespelen met de focus op robuust, betrouwbaar en bewezen oplossingen,” vertelt Balt. “In zo’n kantelende markt als deze, kun je echt een rol van betekenis spelen omdat nagenoeg de volledige oriëntatiefase van het bezoeken van een showroom verplaatst is naar het internet. Waar mensen acht jaar geleden nog zeven keer door een showroom liepen voordat het tot een koop kwam, is dat nu gemiddeld 1,3 keer. Wij willen zelf ook dicht op onze relaties in de markt zitten en we zijn van mening dat we ons daarmee onderscheiden, niet alleen in verkoop, maar ook met training, service en support en advies over de inrichting en veranderingen in logistieke processen.” Het partnership met Koopman past voor Balt goed in dat plaatje: “Het is een extra bevestiging van waar we mee bezig zijn. We claimen dat we toonaangevend, innovatief en in staat zijn om mee te schalen met onze klanten. Photo-Motion kan klanten echt ontzorgen. En Koopman is veeleisend voor de partners waar ze mee werken. Dat de keuze dan op ons valt, terwijl er ook andere Europese spelers meedongen, is een compliment.”

Koopman
Voor Koopman is de samenwerking met Photo-Motion een volgende stap naar verdere professionalisering. Op alle compounds van Koopman in het servicegebied Benelux worden 360°-fotografieprocessen uitgerold, waarbij de gemaakte fotorapportages vanuit het centrale Koopman-portal gedistribueerd worden naar de klanten, zonder dat de locatie van fotografie hierbij nog zichtbaar is. Door de samenwerking kan Koopman in elke fase van de levenscyclus van de auto sneller geautomatiseerd mediamateriaal produceren, verzamelen en distribueren.

Bart Smits, General Manager Compounds Koopman, is blij met de nieuwe samenwerking: “Als onderdeel van onze verdere groei wilden wij het dienstenpakket richting onze klanten uitbreiden met hoogwaardige multimediaoplossingen. Het was hierbij belangrijk dat we op onze compounds een identieke, hoge kwaliteit konden bieden, terwijl een volledige doorgang in een minimale doorlooptijd moest geschieden, operational excellence is belangrijk voor Koopman. Photo-Motion is toonaangevend in deze markt én kan beide aspecten uitstekend leveren. Bovendien zorgen zij voor de automatisering van de geïndividualiseerde nabewerking en voor de distributie tot in de systemen en websites van onze klanten. Hierdoor hebben wij geen aanvullende overhead en kunnen we onze klanten een volledig pakket aan diensten bieden. Dankzij deze samenwerking wordt door middel van hoogwaardig multimediamateriaal online verkoop mogelijk gemaakt voor onze klanten, waarbij fysieke bezichtiging niet meer noodzakelijk is. We kijken er naar uit om de samenwerking met Photo-Motion verder door te ontwikkelen en zijn benieuwd naar wat er nog meer mogelijk is in de toekomst.”

Vragen of opmerkingen? Schrijf een e-mail aan innovation@photo-motion.com.